- 823
Ремонт дороги
Протягом останніх десятиліть позначилися активним розвитком інфраструктури в Україні. Житлові комплекси з облаштованими прибудинковими територіями, школи, дитячі садки, парки, магазини та розважальні центри виростають в тих місцях, де ще зовсім недавно були пустирі. У зв' язку з цим виникає необхідність створення нових асфальтних покриттів, під' їзних доріг, а також оновлення та ремонту вже існуючих дорожніх покриттів, які виходять з ладу внаслідок постійно збільшується навантаження.
Так як ремонтно-укладальні роботи проводяться в різних місцях і можуть тривати досить тривалий час, виникає необхідність постійного забезпечення таких об' єктів асфальтної сумішшю на місці. Техніка для укладання асфальту є мобільною і її можна досить швидко доставити від найближчої точки, як і фахівців, які будуть займатися укладанням.
Що стосується асфальтних сумішей, то вони готуються на спеціальних асфальтобетонних заводах, які можуть працювати в різних режимах, відповідно, відрізняючись використовуваними конструкціями і способами приготування основи для дорожнього полотна.
Асфальтні заводи: які бувають?
Незважаючи на єдину назву, асфальтобетонні заводи мають цілий ряд класифікаційних відмінностей. Розглянемо деякі з них.
Першим принциповою відмінністю є можливість перенесення такого заводу на нове місце. Існує три типи АБЗ:
- стаціонарні - устаткування не переміщається, добре налагоджена дорожня або залізнична розв' язка дозволяє транспортувати продукцію за допомогою вантажних машин або вагонів. Такі заводи будуються на період використання понад 10 років;
- інвентарні - якщо плануються тривалі будівельні роботи в рамках однієї локації, такі заводи встановлюються на період від 2 до 4 років;
- пересувні - мають найбільш мобільну структуру, встановлюються в локаціях, де плануються щодо нетривалі роботи строком до 1 року.
Наступним критерієм йде тип розміщення щодо транспортної розв' язки:
- приоб' єктні - якомога ближче до обслуговуючого об' єкту або транспортній розв' язці;
- прирейкові - недалеко від залізничних станцій.
Також варто враховувати рівень продуктивності, в залежності від того, скільки тонн асфальтної змести виробляє такий завод в годину:
- до 40 тонн - малопродуктивні або міні-заводи;
- 40-100 тонн - среднепроізводітельние;
- 100-350 - високопродуктивні;
- від 400 тонн - надпродуктивні.
Тип заводу вибирається залежно від масштабів об' єкта і планованих термінів виконання робіт.
Як працює асфальтобетонний завод?
Асфальтний завод - це великий комплекс обладнання, яке виконує різні завдання з підготовки, обробки і виробництва асфальтної суміші. Проте, існує мінімальний список функціональних елементів, які є обов' язковими для будь-якого масштабу:
- установка для змішування компонентів;
- прийомні установки для твердих складових;
- прийомні установки для бітуму і активних речовин;
- обладнання для маніпуляцій з готовими складами.
Якщо обсяги виробництва планується розширювати, для збільшення продуктивності можуть додатково встановлюватися:
- складські приміщення;
- лабораторії;
- споруди адміністративного та побутового призначення;
- котельні та компресорні.
Слід зазначити, що чим більше кількість встановлених одиниць, тим довшим є термін їх монтажу. Ефективність установки буде вище витрачених ресурсів в разі, якщо плануються тривалі глобальні роботи або установка проводиться у віддаленій місцевості, де робота персоналу буде здійснюватися вахтовим методом.
З технологічної точки зору, АБЗ можуть працювати в двох режимах:
- циклічна робота - такий варіант дає можливість змінювати параметри сумішей виготовлення, за рахунок цього вдається досягти їх високої якості;
- безперервний цикл виробництва - найбільш швидкісний варіант як у виробництві, так і в монтажі обладнання.
Слід розуміти, що в обох випадках на якість суміші буде впливати не тільки спосіб її виробництва, а й якість компонентів.
У процесі виробництва всі складові проходять термічну обробку у внутрішніх відсіках такого заводу. При цьому прогрівається не тільки бітум і активні речовини, а й кам' яні матеріали. Процес побудований таким чином, що вони не контактують з полум' ям безпосередньо, а просушиваются до певного рівня. Це дає можливість уникнути руйнування і створити необхідні умови для протікання хімічних реакцій.
Використання для організації процесу пропан-бутанових сумішей дозволяє підприємству істотно скорочувати витрати і заощаджувати. Ще один позитивний момент - автономна газифікація робить асфальтні заводи незалежними.
Контроль якості
Один з обов' язкових етапів на будь-якому виробництві. Організація контролю якості на асфальтних заводах також безпосередньо залежить від особливостей його функціонування.
ЧОМУ ВСЕ БІЛЬШЕ ПІДПРИЄМСТВ ПЕРЕХОДЯТЬ НА ПРОПАН-БУТАН? ДИВІТЬСЯ ВІДЕО ТОВ "УКРАВТОНОМГАЗ"!
Перевірка справності технічної частини проводиться безпосередньо на місці установки. Будь-яке обладнання має систему датчиків і тестові режими, завдяки яким можна перевірити не тільки їх справність, але і якість продукції, що випускається.
Що стосується компонентів і вихідного продукту, то перевірка може відбуватися на місці, за умови наявності спеціальної лабораторії на території такого виробництва.
Всі ці процеси прописуються заздалегідь, при створенні плану асфальтоукладального робіт, до початку установки асфальтного заводу.