- 4242
Отримання ліцензії на зберігання пального для використання, процедура проведення.

Крок 1. Аналіз документації, наявної у суб'єкта господарювання
Насамперед це документація технічного характеру, в ній має бути зазначений об'єм резервуара, в якому зберігатиметься паливо. Ці дані вказуються в заяві на отримання цієї ліцензії, яка подається до податкової служби. Точні дані об'єму паливної ємності вказують у градуювальних таблицях або у свідоцтві про її перевірку, які необхідно оформлювати кожні 5 років.
На початковому етапі також потрібно перевірити наявність документів, що підтверджують право на використання території, де буде організовано місце утримання пального, а також усіх необхідних супутніх документів з охорони праці, екології та пожежної безпеки.
Крок 2. Подання форми 20-ОПП до податкової служби
З 2022 року ця форма стала обов'язковою, у ній мають бути зазначені дані, що стосуються використовуваного надалі на місці зберігання палива обладнання (Порядок обліку платників податків та зборів, затверджений Мінфіном згідно з наказом No 1588, п. 8.2 від 9 грудня 2011р.). Якщо ця форма не буде подана до відповідного органу ДПС - податкова служба має право відмовити заявнику у видачі ліцензії.
Рекомендація: не слід вказувати в документі загальні (укрупнені) дані щодо розміщення ємностей у межах «виробничої ділянки», «цеху» або «складу», правильніше буде цей об'єкт винести в окремий рядок.
Відповідно, у поданій формі необхідно, як мінімум, включити інформацію про те обладнання, за допомогою якого буде організовано зберігання палива (резервуар, паливний модуль, паливозаправник, або пункт паливозаправки, напівпричіп із встановленою цистерною, компресор, балон, ємність або бочка, колонка, єврокуб, каністра, блок-пункт автозаправки та ін.).
У чинному Довіднику типів об'єктів оподаткування (враховуючи функціонал обладнання) можна підібрати необхідний тип для облаштування ділянки зберігання палива:
10 – АЗС;
37 – автоцистерна;
93 – бочка;
171 – газова АЗС;
282 – контейнер;
352 – модуль;
384 – паливний склад;
694 – паливно-заправний комплекс;
695 – автозаправний комплекс.
Графа 11 форми 20-ОПП має бути правильно заповнена (з урахуванням ситуації)! Це може вплинути на те, чи буде видно у податковій службі ваш платіж, і, відповідно, на видачу ліцензії (або на відмову).
Крок 3. Щорічна оплата ліцензії
Плата за ліцензію становить 780 гривень та провадиться на розрахунковий рахунок Казначейства за місцем зберігання палива. Строк дії ліцензії становить 5 років, але підприємство має перераховувати чергову суму щорічного платежу у цьому розмірі до моменту настання дати видачі вашої ліцензії, щоб не відбулося її анулювання (згідно із Законом № 481, стаття 15).
Крок 4. Оформлення заяви
Законодавством не затверджено спеціальну типову форму заяви, тому можна використовувати будь-яку зручну форму на свій розсуд, головне, щоб документ містив таку інформацію:
- найменування заявника, його адреса, код ЄДРПОУ/ІПН;
- загальний обсяг паливних резервуарів, які будуть використані для зберігання;
- точна адреса місця, де зберігатиметься пальне.
Крок 5. Надання документів до органів Державної податкової служби
Для отримання ліцензії на зберігання пального, призначеного для використання в особистих цілях, до податкової служби необхідно надіслати заяву, а також платіжне доручення, що підтверджує оплату ліцензійного платежу.
Якими способами можна подати необхідні документи в податкову для видачі ліцензії:
- принести особисто, або передати посильним;
- відправити поштою;
- надіслати в електронному вигляді (заяви F1304603, J1304603).
З урахуванням особливостей отримання ліцензії в різних ГУ ДПС, найкраще, якщо документи, що подаються в службу, будуть у паперовому вигляді, оскільки трапляються ситуації з відмовами у видачі ліцензії через неподання оригіналу платіжного документа (з оплати ліцензії) з банківською відміткою.
Документи подаються до Головного Управління Державної податкової служби в області, або у м. Києві, за місцем зберігання пального. Якщо паливо зберігається у різних місцях, то на кожну адресу необхідно отримувати окрему ліцензію.
Крок 6. Видача ліцензії
Відповідно до Закону No 481, стаття 15, протягом 20 днів після отримання документів, Державна податкова служба зобов'язана ухвалити рішення про видачу ліцензії (у разі позитивного результату) або про відмову (за наявності недоліків). Відмова зазвичай оформляється у формі листа. При отриманні відмови заявник, після усунення виявлених недоліків, має право повторно подавати документи на видачу ліцензії.
Крок 7. Отримання результату
Після подання необхідних паперів у встановлені терміни заявник може отримати відомості про результати розгляду поданих документів до ДПС. Це можна зробити особисто, або за телефоном. Отримати необхідний документ можливо лише в самій ДПС, оскільки ліцензії поштою не надсилаються.
До початку повномасштабних бойових дій росії, актуальні дані щодо ліцензії можна було отримати в Єдиному держреєстрі суб'єктів господарювання, яким надані ліцензії з правом виробництва, зберігання та торгівлі пальним. Дані публікувалися на офіційній сторінці сайту податкової служби. Але потім багато реєстрів вимушено закрили.
Зараз знову з'явився спосіб дізнатися про актуальну інформацію в ДПС зі статусу ліцензії. Електронний кабінет платника містить зведену інформацію про компанію у вкладці «Інформація про бізнес-партнера», ця сторінка також містить розділ «Ліцензії» з актуальною інформацією про ці документи, які є у підприємства. Правда, ця функція інколи працює некоректно, дата видачі або закінчення документа може відображатися неправильно.


