- 1
7 січня 2017р. Парламент ухвалив документ, який впливає на розвиток будівельної галузі, та на економіку України в цілому. Законопроект 4733-1 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності», розроблений групою народних депутатів України спільно з Держархбудінспекцією, має стати ефективним інструментом для боротьби з будівельними аферами та не доброчесними забудовниками. Прийняття зазначеного закону дозволить будувати об'єкти з незначним класом наслідків (СС1) - більш 80% всіх об'єктів будівництва. У той же час для будівництва більш складних об'єктів: середні наслідки (СС2) , значні наслідки (СС3), необхідно буде пройти перевірку уповноважених інспекцій і отримати Дозвіл.
На сьогоднішній день, згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 № 956 «Про ідентифікацію та декларування об’єктів підвищеної небезпеки», до об’єктів підвищеної небезпеки відносяться майже всі об’єкти резервного газопостачання пропаном та автомобільні газозаправні станції (АГЗС) на яких . В той час як відповідна Директива Європейського Союзу 2012/18/ЄС передбачає, що маса небезпечної речовини дорівнює або перевищує порогові маси небезпечних речовин згідно Додатків даного документу ( ).
Приведемо приклад:
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2011 № 557 «Про затвердження Порядку віднесення об’єктів будівництва до IV і V категорій складності», резервуар мінімального об’єму 3 м. куб. для зрідженого газу пропан-бутану для системи опалення приватного будинку являються Та автоматично відноситься до ). Згідно Постанови, приватний будинок потребує установки додаткового спеціального протипожежного обладнання вартістю наближеною до вартості будинку в цілому. Власником будинку має бути створена аварійно-рятувальна служба, отримано 2 Дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію обладнання (згідно Постанови Кабінету Міністрів №1107).
Дана помилка суперечить законодавству Європейського Союзу та не відповідає нормативним актам України. Проблема визначення кількості маси небезпечної речовини унеможливлює легалізацію роботи автомобільних газозаправних станцій (АГЗС) та об’єктів резервного газопостачання пропан-бутаном (LPG).