АНДРІЙ ДОРОФЄЄВ СПЕЦІАЛЬНО ДЛЯ ENKOR: В ОЧІКУВАННІ ДРУГОГО РАУНДУ «БИТВИ» ЗА ГАЗОВИЙ АКЦИЗ!

06 лютого, 16:57

На газовому ринку України останні кілька місяців йшла активна боротьба, проти підвищення ставок акцизу на зріджений газ пропан-бутан.

 

У грудні 2019 року компанія "УКРАВТОНОМГАЗ" ініціювала інформаційну акцію #NOTAXLPG. І закликала всіх власників автомобілів з газобалонним обладнанням (ГБО), всі компанії, які використовують скраплений газ для власних потреб, компанії, які продають і встановлюють (ГБО), директорів і власників автогазозаправних станцій, газотрейдерів і всі профільні асоціації підтримати акцію. Учасники акції направляли офіційні листи в асоціації, депутатам, в законодавчі, виконавчі органи влади, де аргументували чому не варто підвищувати ставки на акциз.

 

16.01.2020 року Депутати ВР України проголосували за законопроект №1210 про внесення змін до Податкового кодексу і відзначили, що ставки акцизного податку на бензин і зріджений газ (LPG) не будуть переглянуті.

 

Андрій Дорофєєв, директор компанії ТОВ «УКРАВТОНОМГАЗ» стверджує, що і далі буде відстоювати європейські цінності енергобезпеки України та вже в очікуванні другого раунду «битви» за газовий акциз. Детальніше про це Андрій Дорофєєв розповідає в репортажі для Enkorr.

 

Поки виграний перший раунд «битви» за розмір ставки акцизного податку на скраплений газ. Традиційно в Україні в кінці кожного року більшості підприємців і асоціаціям сфери LPG необхідно доводити і показувати депутатам Верховної Ради європейські цінності формування ставок акцизу на пропан-бутан.

 

Імплементація директив ЄС спрямована на гармонізацію європейського законодавства до законів і нормами України. Рекомендований в директиві розмір ставки акцизу на моторне паливо оріентрован на екологічну складову з метою зменшити викиди вуглекислого газу (СО2). Хочу нагадати, що Україна підписала в 2016 році «Паризька хартія» в рамках конвенції ООН про зміну клімату, яке регулює заходи щодо зниження вмісту вуглекислого газу в атмосфері з 2020 року.

 

В середньому по Європі ставка акцизного податку на бензин в п'ять разів більше, ніж на скраплений газ пропан-бутан як моторне паливо. Якщо у народних депутатів завдання поповнити бюджет, то необхідно пропорційно піднімати ставку акцизу на бензин і дизель. Якщо стоїть завдання допомогти приватному бізнесу запустити виробничі потужності нафтопереробних заводів і збільшити їх дохід, то так прямо і треба сказати народу України, що ми відмовляємося від міжнародних угод і директив, сказати, що нам не потрібні мільярди доларів інвестицій у вигляді грантів на проекти зі зменшення темпів глобального потепління.

 

"Якщо у народних депутатів завдання поповнити бюджет, то необхідно пропорційно піднімати ставку акцизу на бензин і дизель."

 

 

Ми всі побачили, що підхід до формування ставок акцизного податку вимагає термінової перезавантаження.

 

По перше. Інвесторам хотілося б європейської системності та прогнозованості формування ставок акцизу на паливо. Без державних п'ятирічних гарантій на зміну ставок акцизу неможливо планувати інвестиції.

 

По-друге. У всьому світі і в Європі зокрема акцизні податки вважаються в національній валюті. Але чомусь в Україні акциз вважається в євро. Через цей законодавчий колапс бюджет України вже втратив кілька мільярдів грн через ревальвацію гривні.

 

По-третє, незрозуміла структура розподілу коштів з акцизного податку на паливо. Багато голосно заявляють, що акцизи з палива «йдуть на дороги». Але тоді постає запитання - чому акцизний податок повинні платити споживачі палива, яке використовують для опалення, споживачі річкового флоту і залізничного транспорту. Повинна бути логіка в наповненні і розподілі акцизного збору за сферами наповнення і використання «акцизного фонду». Можливо потрібні механізми по компенсації грошових сум, сплачених у вигляді акцизного податку для певних кінцевих споживачів?

 

Наступний раунд «битви» за газовий акциз може проходити в розрізі екологічного податку.

 

Справжню загрозу населенню несуть токсичні викиди при згоранні палива (оксиди азоту NOx, чадний газ СО і т.д.). Нагадаю, що в Україні вже є екологічний податок за викиди забруднюючих речовин і парникових газів в атмосферу для стаціонарних джерел забруднення. Найближчим часом до Верховної Ради буде подано законопроект, який в десятки разів збільшить відрахування до бюджету у вигляді екологічного податку. Можливо будуть запропоновані механізми нарахування екологічного податку для пересувних джерел забруднення - автомобілів.

 

"Наступний раунд« битви »за газовий акциз може проходити в розрізі екологічного податку."

 

Наша команда «УКРАВТОНОМГАЗ» і далі буде відстоювати європейські цінності споживачів зрідженого газу. ТОВ «УКРАВТОНОМГАЗ» - інжинірингова компанія. Виконує комплекс послуг з будівництва систем аварійно-резервного газопостачання зрідженим вуглеводневим газом, автогазозаправних пунктів і складів зберігання пропан-бутану. Обмеженій кількості клієнтів наша компанія надає обладнання і монтаж автономного газопостачання безкоштовно на умовах наших поставок газу. Якщо Ви хочете отримати комерційну пропозицію на монтаж автономного газопостачання, заповніть форму нижче.

 

Справка enkorr

 Читайте також інші інтервью з директором ООО «УКРАВТОНОМГАЗ»:

 

lbhtrnjhБудівництво складів зберігання ЗВГ - ключовий напрямок ТОВ «УКРАВТОНОМГАЗ» на 2018 р.

Про причини ресурсної кризи в Україні. Будівництво складів зберігання ЗВГ в «УКРАВТОНОМГАЗ», автономне газопостачання та зберігання скрапленого газу (ЗВГ).

logoКабміну пропонують скасувати акциз на ЗВГ для побутових потреб.

Компанія «УКРАВТОНОМГАЗ» пропонує Кабінету Міністрів розглянути питання про зняття акцизного податку на скраплений газ, який використовується для систем опалення, генерації і електроенергії, а також технологічних процесів у виробництві.

directorЯк АГЗП виграють суди при владі.

Які газові заправки є об'єктами підвищеної небезпеки. Чи є АГЗС об'єктом будівництва? ТУ (технічні умови) для газових АЗС.

 

Пропан-бутан може бути хорошою альтернативою для природного газу в Україні. Але проблема конкурентоспроможності скрапленого газу в акцизному податку. В Європі цей податок відсутній, акциз пропонують скасувати і в Україні. Дивіться відеосюжет 5 каналу:

 

Сьогодні дуже актуальним є інтерв'ю від 29.09.2021 року директора стратегічного розвитку ТОВ "УКРАВТОНОМГАЗ" Дорофеєва Андрія Сергійовича надане паливному інтернет-ресурсу ENKORR про вартість 1 Гкал та окупність об‘єктів автономного газопостачання. "Опалення на LPG: шанс замислитися знову" На 2022 рік цифри дещо відрізняються, а от термін окупності систем автономного газопостачання зменшується.

Посилання на інтерв’ю: https://enkorr.ua/uk/columns/_otoplenie_na_lpg_shans_zadumatsya_snova/248026

 

 

Щоб проаналізувати та порівняти витрати на різні види палива для підприємства вам достатньо відвідати наш КАЛЬКУЛЯТОР ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ. На калькуляторі ви можете змінювати потужність пальників (кВт*годину, ккал*годину) та ціни на енергоносії (пропан-бутан, природний газ, дизильне пальне, пелета).

Посилання на калькулятор: https://ukravtonomgaz.ua/calc/busines-heating

 

 

УКРАВТОНОМГАЗ В ЦИФРАХ
12
років
Успішної роботи
650
об’єктів
Змонтованих під ключ
80 000
куб.м
Сумарний об’єм газгольдерів
190 000
тонн
Створений ринок LPG в рік
НАМ ДОВІРЯЮТЬ
-
БЕЗКОШТОВНА ГАЗИФІКАЦІЯ
Обмеженій кількості клієнтів наша компанія надає обладнання і монтаж автономного газопостачання безкоштовно на умовах наших поставок газу. Якщо Ви хочете отримати комерційну пропозицію на монтаж автономного газопостачання, заповніть форму нижче.