- 134
На газовому ринку України останні кілька місяців йшла активна боротьба, проти підвищення ставок акцизу на зріджений газ пропан-бутан.
У грудні 2019 року компанія "УКРАВТОНОМГАЗ" ініціювала інформаційну акцію #NOTAXLPG. І закликала всіх власників автомобілів з газобалонним обладнанням (ГБО), всі компанії, які використовують скраплений газ для власних потреб, компанії, які продають і встановлюють (ГБО), директорів і власників автогазозаправних станцій, газотрейдерів і всі профільні асоціації підтримати акцію. Учасники акції направляли офіційні листи в асоціації, депутатам, в законодавчі, виконавчі органи влади, де аргументували чому не варто підвищувати ставки на акциз.
16.01.2020 року Депутати ВР України проголосували за законопроект №1210 про внесення змін до Податкового кодексу і відзначили, що ставки акцизного податку на бензин і зріджений газ (LPG) не будуть переглянуті.
Андрій Дорофєєв, директор компанії ТОВ «УКРАВТОНОМГАЗ» стверджує, що і далі буде відстоювати європейські цінності енергобезпеки України та вже в очікуванні другого раунду «битви» за газовий акциз. Детальніше про це Андрій Дорофєєв розповідає в репортажі для Enkorr.
Поки виграний перший раунд «битви» за розмір ставки акцизного податку на скраплений газ. Традиційно в Україні в кінці кожного року більшості підприємців і асоціаціям сфери LPG необхідно доводити і показувати депутатам Верховної Ради європейські цінності формування ставок акцизу на пропан-бутан.
Імплементація директив ЄС спрямована на гармонізацію європейського законодавства до законів і нормами України. Рекомендований в директиві розмір ставки акцизу на моторне паливо оріентрован на екологічну складову з метою зменшити викиди вуглекислого газу (СО2). Хочу нагадати, що Україна підписала в 2016 році «Паризька хартія» в рамках конвенції ООН про зміну клімату, яке регулює заходи щодо зниження вмісту вуглекислого газу в атмосфері з 2020 року.
В середньому по Європі ставка акцизного податку на бензин в п'ять разів більше, ніж на скраплений газ пропан-бутан як моторне паливо. Якщо у народних депутатів завдання поповнити бюджет, то необхідно пропорційно піднімати ставку акцизу на бензин і дизель. Якщо стоїть завдання допомогти приватному бізнесу запустити виробничі потужності нафтопереробних заводів і збільшити їх дохід, то так прямо і треба сказати народу України, що ми відмовляємося від міжнародних угод і директив, сказати, що нам не потрібні мільярди доларів інвестицій у вигляді грантів на проекти зі зменшення темпів глобального потепління.
Ми всі побачили, що підхід до формування ставок акцизного податку вимагає термінової перезавантаження.
По перше. Інвесторам хотілося б європейської системності та прогнозованості формування ставок акцизу на паливо. Без державних п'ятирічних гарантій на зміну ставок акцизу неможливо планувати інвестиції.
По-друге. У всьому світі і в Європі зокрема акцизні податки вважаються в національній валюті. Але чомусь в Україні акциз вважається в євро. Через цей законодавчий колапс бюджет України вже втратив кілька мільярдів грн через ревальвацію гривні.
По-третє, незрозуміла структура розподілу коштів з акцизного податку на паливо. Багато голосно заявляють, що акцизи з палива «йдуть на дороги». Але тоді постає запитання - чому акцизний податок повинні платити споживачі палива, яке використовують для опалення, споживачі річкового флоту і залізничного транспорту. Повинна бути логіка в наповненні і розподілі акцизного збору за сферами наповнення і використання «акцизного фонду». Можливо потрібні механізми по компенсації грошових сум, сплачених у вигляді акцизного податку для певних кінцевих споживачів?
Наступний раунд «битви» за газовий акциз може проходити в розрізі екологічного податку.
Справжню загрозу населенню несуть токсичні викиди при згоранні палива (оксиди азоту NOx, чадний газ СО і т.д.). Нагадаю, що в Україні вже є екологічний податок за викиди забруднюючих речовин і парникових газів в атмосферу для стаціонарних джерел забруднення. Найближчим часом до Верховної Ради буде подано законопроект, який в десятки разів збільшить відрахування до бюджету у вигляді екологічного податку. Можливо будуть запропоновані механізми нарахування екологічного податку для пересувних джерел забруднення - автомобілів.
Наша команда «УКРАВТОНОМГАЗ» і далі буде відстоювати європейські цінності споживачів зрідженого газу. ТОВ «УКРАВТОНОМГАЗ» - інжинірингова компанія. Виконує комплекс послуг з будівництва систем аварійно-резервного газопостачання зрідженим вуглеводневим газом, автогазозаправних пунктів і складів зберігання пропан-бутану. Обмеженій кількості клієнтів наша компанія надає обладнання і монтаж автономного газопостачання безкоштовно на умовах наших поставок газу. Якщо Ви хочете отримати комерційну пропозицію на монтаж автономного газопостачання, заповніть форму нижче.
Справка
Будівництво складів зберігання ЗВГ - ключовий напрямок ТОВ «УКРАВТОНОМГАЗ» на 2018 р. Про причини ресурсної кризи в Україні. Будівництво складів зберігання ЗВГ в «УКРАВТОНОМГАЗ», автономне газопостачання та зберігання скрапленого газу (ЗВГ). |
Кабміну пропонують скасувати акциз на ЗВГ для побутових потреб. Компанія «УКРАВТОНОМГАЗ» пропонує Кабінету Міністрів розглянути питання про зняття акцизного податку на скраплений газ, який використовується для систем опалення, генерації і електроенергії, а також технологічних процесів у виробництві. |
Як АГЗП виграють суди при владі. Які газові заправки є об'єктами підвищеної небезпеки. Чи є АГЗС об'єктом будівництва? ТУ (технічні умови) для газових АЗС. |
Пропан-бутан може бути хорошою альтернативою для природного газу в Україні. Але проблема конкурентоспроможності скрапленого газу в акцизному податку. В Європі цей податок відсутній, акциз пропонують скасувати і в Україні. Дивіться відеосюжет 5 каналу: