- 114
14 червня Українська Асоціація скрапленого газу (УАЗГ) провела зустріч з представниками Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Темою обговорення була остання редакція на зміни в «Законі про об'єкти підвищеної небезпеки». Цей Закон дуже обмежує розвиток ринку зрідженого газу і бюрократизує процес узгодження об'єктів газопостачання і газових заправок в Україні.
УАЗГ Обата до Премєр-міністру України Володимиру Гройсману з пропозицією вплинути на ситуацію, яка склалася навколо виконання Розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.02.2015 № 132-р плану імплементації Директиви 2012/18 / ЄС про контроль аварій пов'язаних з небезпечними речовинами. У своєму зверненні до Прем'єр-міністра України УАЗГ підкреслила, що необхідно професійно і прозоро внести зміни в існуюче законодавство. Неприпустимо всього лише вдавати реформування українського суспільства і вносити в нові закони старі і необгрунтовані корупційні положення пострадянських часів.
Даною Європейської Директиви передбачено, що маса небезпечних речовин дорівнює або перевищує порогові значення небезпечних речовин, згідно з Додатком даного документа для пропан-бутану - В Європейському законодавстві ємності з об'ємом зберігання до 50 тонн не є об'єктами підвищеної небезпеки. Відповідно введення в експлуатацію таких об'єктів проходить за спрощеною схемою без жорстких вимог цієї Директиви.
План імплементації нормативних документів не зобов'язує наших чиновників приймати Європейське законодавство за чисту монету, але і ускладнювати і бюрократизувати вони не мають права. Основною темою обговорення став 3-й Клас категорії об'єктів підвищеної небезпеки, який з'явиться в новому законопроекті.
Нам вдалося відстояти і прибрати з Закону корупційну складову, яка душила газовий бізнес протягом багатьох років. У Законі буде чітко прописано, що установка автоматизованої системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення тільки для 2-ої і 3-го Класів об'єктів підвищеної небезпеки (а це понад 50 тонн).
Зараз за нашими Українським нормативним документам розбіжність і невідповідність Європейській Директиві Наші чиновники пропонують нам прийняти норми, які мають жорсткість в 50 разів. Йдеться про визначення «об'єкт підвищеної небезпеки». Згідно з Постановою Кабінету Міністрів №956, об'єкти, на яких зберігається менше 0,5 (1% від 50 тонн) тонн скрапленого газу, не є об'єктами підвищеної небезпеки, а нам пропонують зупинитися на 1 тонні (2% від 50 тонн).
На наш погляд це абсурдні торги і безпідставне посилення Українського законодавства. Це закон може знищити шанс України забезпечити енергетичну безпеку.
Наприклад, в Польщі встановлено більше 100 000 ємностей для домашнього опалення. Польща змогла позбутися газової залежності Росії. Ми плануємо встановити в Україні більше 20 000 автономних систем газопостачання зрідженим газом пропан-бутаном, що істотно знизить залежність України від поставок природного газу, також, допоможе зберегти екосистему України. Наш уряд підтримує альтернативу природному газу пов'язану з біомасою (дрова, пелети і т.д.) Масштабна вирубка лісів це не шлях України до енергонезалежності!
За підсумками зустрічі представники Державної служби України з надзвичайних ситуацій пообіцяли включити нашу Асоціацію (УАЗГ) в робочу групу по імплементації Директиви 2012/18 / ЄС та наші пропозиції щодо зміни «Закону про об'єкти підвищеної небезпеки» будуть розглянуті.