- 135
Коли про необхідність змінити правила гри говорить один - це маячня божевільного; коли говорять двоє - це фантазії диваків; коли говорить група людей - це політичний рух; але коли говорить про це кожен - це очевидна істина. Чи готовий наш парламент прийняти європейські правила гри? Або імплементація Європейських Директив - це тільки красиві слова для наших чиновників?
Відкритий лист - звернення
Наша держава виявилося на порозі надзвичайного стану в енергетиці через проблеми з поставками вугілля, природного газу і електроенергії. За першу половину 2017 заборгованість тільки ТКЕ і ТЕЦ за природний газ для виробництва теплоенергії склала понад 26,8 млрд. Грн. , Не рахуючи борги промислових і побутових споживачів.
ТОВ «УкрАвтономГаз» отримує велику кількість звернень підприємств важкої, легкої, харчової промисловості, підприємств теплокомунальної енергетики, ТЕЦ і представників агросектору з проханням впровадження Європейського підходу до стимулювання диверсифікації поставок природного газу. Тому наша компанія ініціює розгляд питання про зняття акцизного податку на скраплений вуглеводневий газ (ЗВГ) пропан-бутан, який використовується для систем опалення, генерації теплової та електричної енергії, технологічних процесів у виробництві.
Підставою для нульового акцизного податку на ЗВГ є:
1) План імплементації Директиви 2003/96 / ЄС, згідно з яким акциз на скраплений газ пропан-бутан для систем опалення та генерації електроенергії становить 0 (нуль) Євро « Table C. - Minimum levels of taxation applicable to heating fuels and electricity ». Відсутність акцизного податку на LPG (ЗВГ) для систем опалення обумовлено диверсифікацією поставок природного газу в Європейському Союзі (ЄС), а також дотримання умов ЄС щодо зменшення викидів вуглекислого газу і попередження змін клімату.
Згідно розділу , Необхідно створити умови і розвиток відповідної інфраструктури для подальшого поширення використання ЗВГ і КПГ як автотоплива і палива для побутових потреб. А також реалізувати оцінку і обґрунтування створення запасів ЗВГ як ще одного резервного палива для економіки України.
3) Застосування пропан-бутану в Україні забезпечить екологічні вимоги (зменшення викидів парникових газів) згідно зобов'язань України в рамках Третього енергопакету ЄС .
Зріджений газ пропан-бутан є абсолютною альтернативою для промислових підприємств з потребою в стабільній теплової потужності від 1000 кВт. (В основному це зерносушарки, парові котли, промислові печі). Все більше підприємств відмовляються від використання природного газу і переходять на скраплений газ. Такі системи газопостачання широко застосовуються і підтримуються урядами в багатьох країнах Європи і Америки.
1) Постанові КМУ № 293 від 09.07.2014 року «Про стимулювання заміщення природного газу в сфері теплопостачання», яким передбачено максимальне використання альтернативних видів палива.
2) п.7 ст.4 Податкового кодексу України «Установка податків і зборів відповідно до платоспроможності платників податків»
3) ст. 337 Угоди про асоціацію з ЄС «Про забезпечення споживачів доступу до доступних енергетичних ресурсів (зокрема зрідженого вуглеводневого газу) для споживачів, в тому числі найбільш вразливих верств населення».
У Європі питання енергонезалежності вирішують за допомогою LPG. Якщо в Україні прибрати акциз 120 USD з вартості за 1 тонну пропан-бутану (ціна з ПДВ), то зріджений газ буде коштувати сьогодні 12250 грн. за тонну з ПДВ (6,40 грн за літр). А в перерахунку на теплотворну здатність така ціна відповідає ціні природного газу 8,45 грн. з ПДВ за 1 м.куб., або . Дані розрахунки наведені з урахуванням вартості доставки як пропан-бутану, так і природного газу до кінцевого споживача.
Керуючись вищевикладеним, пропонуємо створити міжвідомчу робочу групу для розробки механізму впровадження , і провести обговорення даного питання з представниками бізнесу, профільних асоціацій та інших центральних органів виконавчої влади в межах їх повноважень.