- 39
Директор компанії ООО «Укравтономгаз» Дорофеєв Андрій Сергійович відвідав збори Української асоціації скрапленого газу. Керівник робочої групи по реформуванню законодавчої та нормативно–правової діяльності в секторі LPG України.
На засідання винесли питання прийняття нових учасників, підсумкової діяльності асоціації в 2016 році, фінансового стану УАСГ, ситуації на ринку скрапленого газу в 2016 році, обговорення програми дій на 2017 рік, дати проведення спеціалізованих конференцій і форумів в 2017 році та ін.
Присутні відзначили роль УАСГ в перенесенні роздрібного податку на нафтопродукти, зменшення акцизу на бутан та ізобутан, а також збереження на 2017 рік ставки акцизу на скраплений газ в розмірі € 52/1000.

Як повідомив виконавчий директор УАЗГ Олег Широков, асоціація продовжить адаптувати в Україні норми європейського законодавства в сфері альтернативних палив, до яких відноситься і скраплений газ. У свою чергу, Дорофеєв Андрій Сергійович зазначив, що на сьогоднішній день власники АГЗС та систем АВАРІЙНО-РЕЗЕРВНОГО ГАЗОПОСТАЧАННЯ не можуть отримати дозвільні документи від Державної архітектурно-будівельної інспекції (ДАБІ). Було запропоновано налагодити співпрацю із ДАБІ та підписати меморандум по сумісній роботі з УАСГ, метою якого буде спрощення отримання дозвільних документів для учасників УАСГ.


Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 лютого 2015 р. № 132 «Про схвалення розроблених Державною службою з надзвичайних ситуацій планів імплементації деяких актів законодавства ЄС» та з метою приведення вітчизняних технічних регламентів до вимог законодавства Європейського Союзу, пропонуємо внести уточнення до проекту Закону України (ЗУ) «Про внесення змін до Закону України «Про об’єкти підвищеної небезпеки»».
«Дія цього Закону не поширюється на об'єкти, на яких використовуються, виготовляються, переробляються, зберігаються або транспортуються одна або декілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що не перевищує нормативно встановлені порогові маси відповідно до Додатку №1 та Додатку №2 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 р. № 956 «Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки».
Обґрунтуванням даного уточнення є стаття 2 (Article 2, Scope) Директиви Ради Європейського Союзу 96/82/ЕС від 09.12.1996 р. В Даному документі передбачено, що дія Директиви розповсюджується на об’єкти підвищеної небезпеки, на яких маса небезпечної речовини дорівнює або перевищує порогові маси небезпечних речовин згідно Додатків даного документу (для пропан-бутану понад 50 тон).
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2011 р. № 557 «Про затвердження Порядку віднесення об’єктів будівництва до IV і V категорій складності» об’єкти підвищеної небезпеки автоматично відносяться до V категорії складності. Відповідно цієї Постанови, резервуар об’ємом 3 м. куб. для зрідженого газу пропан-бутану для системи опалення приватного будинку відноситься до класу наслідків відповідальності СС3 (значні наслідки). Таке твердження згідно Постанови може призвести до припинення функціонування об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури загальнодержавного значення, оскільки потребує установки додаткового спеціального протипожежного обладнання вартістю наближеною до вартості об’єкту газопостачання в цілому. Тобто будівництво аварійного газопостачання з розміщенням газової ємності біля приватного будинку прирівнюється до будівництва атомної електростанції.
Дана помилка та невідповідність нормативних актів України суперечить законодавству Європейського Союзу та унеможливлює легалізацію роботи автомобільних газозаправних станцій (АГЗС) та об’єктів АВАРІЙНОГО ГАЗОПОСТАЧАННЯ пропан-бутаном (LPG).
Наша держава опинилася на порозі надзвичайного стану в енергетиці через проблему з постачанням природного газу та електроенергії. Постановою КМУ № 293 від 09.07.2014 року «Про стимулювання заміщення природного газу у сфері теплопостачання» передбачено максимально використовувати альтернативні види палива. Зріджений газ пропан-бутан (LPG) є ефективною альтернативою природному газу. Обсяги потреб зрідженого газу в Україні з кожним роком зростають і в даний час LPG може значно замінити енергоносії̈ в комунально-побутовому секторі. Підтвердження цього є «Директива 2014/94/EU Європарламенту та Ради ЄС 22.10.2014 року про розвитку інфраструктури альтернативного палива».
Такий європейський підхід визначення об’єктів підвищеної небезпеки сприятиме запобіганню аваріям та нещасним випадкам об’єктів, на яких зберігається, переробляється та використовується зріджений вуглеводневий газ пропан-бутан, а також допоможе узаконити роботу автомобільних газозаправних станцій (АГЗС, АГЗП). Десятки тисячі об’єктів газопостачання зможуть легалізувати свою роботу та поповнять місцеві бюджети за рахунок Договорів про пайову участь у розвитку інфраструктури.
