- 128
До керівника компанії звернувся журналіст за інтерв'ю.
Ресурсний криза в серпні-вересні 2017 р розкрив безліч больових точок українського ринку ЗВГ. Це і слабкість інфраструктури, і нечесна конкуренція, і аспекти оподаткування ... Про причини і наслідки кризи розмовляв з керівником компанії «УкрАвтономГаз» Андрієм Дорофєєва, відомим в Україні новатором газового ринку. Стагнація автономного газопостачання в Україні, під розвиток якого була заточена компанія, стимулювала «УкрАвтономГаз» розвивати нові напрямки. Проекти, за які не боїться братися компанія Андрія, проникають в усі сфери функціонування ринку: законодавча база, зберігання, трейдинг, автономне газопостачання, робота з кінцевим споживачем, транспортування, і багато-багато іншого. Коротко про все - в невеликому інтерв'ю.
Так, була у нас акція, під час якої ми пропонували зберігання ЗВГ по $ 14,9 / т. Але, по суті, це була пропозиція оренди вагонів або продажу. Просто вагони в оренду мало кого цікавлять, а зберігання ЗВГ - всім цікаво. Зараз ми можемо здати в оренду 4 ж / д вагона на один рік, до моменту запуску нашої ДПС.
У нас кілька реальних пропозицій земельних ділянок з ж / д гілками, вже зробили попереднє розміщення обладнання на генплані, порахували бюджет. Всі проекти будівництва ДПС самі не потягнемо, тому шукаємо інвесторів. Ми також пропонуємо фінансування проектів складів зберігання ЗВГ під 5-7% річних. Так, настав час перейти від продажів ємностей до їх експлуатації. На оптовому ринку зрідженого газу мене знають як постачальника б / у ємностей скрапленого газу. З 2009 р по 2014 р - це було пріоритетним напрямком компанії «УкрАвтономГаз». Ми поставили понад 200 ємностей для будівництва ДПС провідним компаніям ринку скрапленого газу. Ємності, що були у використанні, економлять до половини бюджету будівництва ДПС, а за якістю не поступаються новим. Ми не плануємо будувати склад на кілька тисяч тонн і конкурувати з основними гравцями газового ринку. Навіть навпаки, ми хочемо співпрацювати і будувати ДПС для спільної роботи з ключовими трейдерами газового ринку. Я дотримуюся принципу - «маленьке і швидке». Будівництво складів зберігання ЗВГ - це наше ключове направлення на 2018 р
Як ви знаєте, нещодавно ми представили відкритий лист з ініціативою обнулення акцизу на ЗВГ. Даний лист ми вислали на всі профільні міністерства і районні, обласні державні адміністрації. Суть нашої пропозиції - компенсація акцизного податку для кінцевих споживачів зрідженого газу, який використовується для систем опалення та вироблення теплової електричної енергії. Конкретних результатів поки немає. Головна мета нашої ініціативи - популяризація скрапленого газу для систем опалення. Скасування акцизу - один з перших етапів стратегічного плану розвитку «УкрАвтономГаз» на найближчі 5 років.
Далі - зміна решті нормативно-правової бази. В Україні вона абсолютно не відповідає рівню розвитку цього ринку.
Пропан для опалення - це абсолютно нова тема для наших чиновників, і ми намагаємося донести до них європейські поняття енергобезпеки країни. ЗВГ - це не тільки автогаз, а гідна альтернатива природному газу. Різке подорожчання зрідженого газу трохи нас зупинило. Пропан тимчасово втратив інвестиційну привабливість для систем опалення. Але не в довгостроковій перспективі.
Я думаю, ми повернемося до питання автономного опалення через пару років після планового подорожчання природного газу для населення.
: Не зовсім. Зараз ми просуваємо змішувачі та випарники південнокорейської KGE. В Україні «УкрАвтономГаз» є ексклюзивним представником компанії. Випарники, які ми завозимо, - найоптимальніший варіант по співвідношенню ціни і якості. Електричні випарники марки KEV серії SR - це розробка компанії «УкрАвтономГаз» спільно з корейськими інженерами спеціально для європейського ринку з урахуванням додаткових вимог систем контролю і безпеки. З 2014 р продаємо тільки ці випарники і спимо спокійно.
Через форум ми хотіли розвивати наше новий напрямок по віддаленого моніторингу скрапленого газу, але захід показав, що український ринок поки не готовий до таких продуктів. Ми пропонуємо газотрейдерам зменшення витрат з логістики приблизно на 3% і побороти злодійство. Але на тлі прибутків в $ 200-300 / т в період цінових коливань наші пропозиції виглядає абсурдно.
Ми обов'язково повернемося до цього в 2019 році, після впровадження ініціативи УКРІНФОРМ з обов'язкового обліку скрапленого газу в резервуарах на АЗС. : Основними завданнями форуму було налагодити комунікацію між чиновниками і бізнесменами, реформувати роздрібний акциз і легалізувати будівництво газових заправок. Частково ці завдання були досягнуті: акциз ліквідували, чиновники дізналися про проблематику убогих будівельних норм.
Ми поки самі не імпортуємо скраплений газ, але поставляємо ресурс нашим клієнтам, яким ми побудували системи автономного газопостачання. У 2015 році ми почали займатися оптовим продажем скрапленого газу, придбали 2 газовоза і встановили на них каріолізние витратоміри, які дозволяють вести точний облік і віддалений online-моніторинг ЗВГ. Реалізували віддалений облік скрапленого газу на автоцистернах. Великими продажами зрідженого газу похвалитися ми не можемо. Поки що.
У той же час ми активно шукаємо ділянки для наших інвесторів, розробляємо проектну документацію, будуємо і здаємо в експлуатацію АГЗП. На LPG Ukraine 2017 я поділюся досвідом в цьому напрямку.
У нас є невелика виробнича база, де ми виготовляємо газові модулі, але цей напрямок не є для нас пріоритетним. Демонтажі нелегальних АГЗП в цьому році внесли серйозну коректування на ринок газового обладнання. У минулому році АГЗП продавалися, як гарячі пиріжки, і не тільки у нас. : Всі напрямки розвивати дуже важко - губляться пріоритети. Свої газові заправки ми не будуємо, оскільки законно ввести їх в експлуатацію в Україні нереально. Наша система узгодження з контролюючими органами ставить бізнесмена в глухий кут або вимагає космічних вкладень.
Ну і зовсім здивував ваш недавно реалізований проект LPG-CAR. На чому він заробляє?
LPG-CAR - це соціальний проект для автомобілістів. Він покликаний допомогти водіям об'єднатися і реалізувати свої права на якісне обслуговування на АГЗС. Наприклад, на АГЗС водія заправили на 5 л більше, ніж обсяг його балона, а поскаржитися нікому і, в общем-то, часу немає. Водій може залишити відгук на сторінці станції, прикріпити фото чека і паспорта на балон. Ці повідомлення будуть моніторити громадські організації із захисту прав споживачів і реагувати на порушення. Ми хочемо, щоб водії самі визнали LPG-CAR ревізором автогазовий ринку. Власникам газових заправок ми пропонуємо безкоштовно рекламувати свій бренд, оновлювати ціни на своїх газових заправках і підвищувати лояльність водіїв. Ми місяць тому запустили цей проект і у нас вже більше 1 000 передплатників.
Заробіток? Та ні його. Навпаки - платимо за рекламу. LPG-CAR - це моє хобі і реалізація знань інтернет-маркетингу. Ми відкриті до переговорів і в пошуках партнерів для запуску спільних маркетингових акцій.
Розмовляв Артем Куюн
Офіційне інтерв'ю на сайті enkorr читайте тут
Як скраплений газ пропан-бутан допоможе Україні подолати газову кризу, чому пропан-бутан - це вигідна альтернатива природному газу, що таке SNG-система - відповіді на ці питання дивіться в інтерв'ю директора УкрАвтономГаз для журналу «OILMARKET».