- 124
До керівника компанії звернувся журналіст за інтерв'ю.
Ресурсний криза в серпні-вересні 2017 р розкрив безліч больових точок українського ринку ЗВГ. Це і слабкість інфраструктури, і нечесна конкуренція, і аспекти оподаткування ... Про причини і наслідки кризи розмовляв з керівником компанії «УкрАвтономГаз» Андрієм Дорофєєва, відомим в Україні новатором газового ринку. Стагнація автономного газопостачання в Україні, під розвиток якого була заточена компанія, стимулювала «УкрАвтономГаз» розвивати нові напрямки. Проекти, за які не боїться братися компанія Андрія, проникають в усі сфери функціонування ринку: законодавча база, зберігання, трейдинг, автономне газопостачання, робота з кінцевим споживачем, транспортування, і багато-багато іншого. Коротко про все - в невеликому інтерв'ю.
Так, була у нас акція, під час якої ми пропонували зберігання ЗВГ по $ 14,9 / т. Але, по суті, це була пропозиція оренди вагонів або продажу. Просто вагони в оренду мало кого цікавлять, а зберігання ЗВГ - всім цікаво. Зараз ми можемо здати в оренду 4 ж / д вагона на один рік, до моменту запуску нашої ДПС.
![АНДРІЙ ДОРОФЄЄВ: БУДІВНИЦТВО СКЛАДІВ ЗБЕРІГАННЯ ЗВГ - КЛЮЧОВИЙ НАПРЯМОК УКРАВТОНОМГАЗ НА 2018 Р](/sites/default/files/inline-images/Screenshot_12_0.png)
У нас кілька реальних пропозицій земельних ділянок з ж / д гілками, вже зробили попереднє розміщення обладнання на генплані, порахували бюджет. Всі проекти будівництва ДПС самі не потягнемо, тому шукаємо інвесторів. Ми також пропонуємо фінансування проектів складів зберігання ЗВГ під 5-7% річних. Так, настав час перейти від продажів ємностей до їх експлуатації. На оптовому ринку зрідженого газу мене знають як постачальника б / у ємностей скрапленого газу. З 2009 р по 2014 р - це було пріоритетним напрямком компанії «УкрАвтономГаз». Ми поставили понад 200 ємностей для будівництва ДПС провідним компаніям ринку скрапленого газу. Ємності, що були у використанні, економлять до половини бюджету будівництва ДПС, а за якістю не поступаються новим. Ми не плануємо будувати склад на кілька тисяч тонн і конкурувати з основними гравцями газового ринку. Навіть навпаки, ми хочемо співпрацювати і будувати ДПС для спільної роботи з ключовими трейдерами газового ринку. Я дотримуюся принципу - «маленьке і швидке». Будівництво складів зберігання ЗВГ - це наше ключове направлення на 2018 р
Як ви знаєте, нещодавно ми представили відкритий лист з ініціативою обнулення акцизу на ЗВГ. Даний лист ми вислали на всі профільні міністерства і районні, обласні державні адміністрації. Суть нашої пропозиції - компенсація акцизного податку для кінцевих споживачів зрідженого газу, який використовується для систем опалення та вироблення теплової електричної енергії. Конкретних результатів поки немає. Головна мета нашої ініціативи - популяризація скрапленого газу для систем опалення. Скасування акцизу - один з перших етапів стратегічного плану розвитку «УкрАвтономГаз» на найближчі 5 років.
Далі - зміна решті нормативно-правової бази. В Україні вона абсолютно не відповідає рівню розвитку цього ринку.
Пропан для опалення - це абсолютно нова тема для наших чиновників, і ми намагаємося донести до них європейські поняття енергобезпеки країни. ЗВГ - це не тільки автогаз, а гідна альтернатива природному газу. Різке подорожчання зрідженого газу трохи нас зупинило. Пропан тимчасово втратив інвестиційну привабливість для систем опалення. Але не в довгостроковій перспективі.
![АНДРІЙ ДОРОФЄЄВ: БУДІВНИЦТВО СКЛАДІВ ЗБЕРІГАННЯ ЗВГ - КЛЮЧОВИЙ НАПРЯМОК УКРАВТОНОМГАЗ НА 2018 Р](/sites/default/files/inline-images/1_0.jpg)
![С](/sites/default/files/inline-images/1%20%282%29.jpg)
Я думаю, ми повернемося до питання автономного опалення через пару років після планового подорожчання природного газу для населення.
: Не зовсім. Зараз ми просуваємо змішувачі та випарники південнокорейської KGE. В Україні «УкрАвтономГаз» є ексклюзивним представником компанії. Випарники, які ми завозимо, - найоптимальніший варіант по співвідношенню ціни і якості. Електричні випарники марки KEV серії SR - це розробка компанії «УкрАвтономГаз» спільно з корейськими інженерами спеціально для європейського ринку з урахуванням додаткових вимог систем контролю і безпеки. З 2014 р продаємо тільки ці випарники і спимо спокійно.
![АНДРІЙ ДОРОФЄЄВ: БУДІВНИЦТВО СКЛАДІВ ЗБЕРІГАННЯ ЗВГ - КЛЮЧОВИЙ НАПРЯМОК УКРАВТОНОМГАЗ НА 2018 Р](/sites/default/files/inline-images/Screenshot_13_2.png)
Через форум ми хотіли розвивати наше новий напрямок по віддаленого моніторингу скрапленого газу, але захід показав, що український ринок поки не готовий до таких продуктів. Ми пропонуємо газотрейдерам зменшення витрат з логістики приблизно на 3% і побороти злодійство. Але на тлі прибутків в $ 200-300 / т в період цінових коливань наші пропозиції виглядає абсурдно.
Ми обов'язково повернемося до цього в 2019 році, після впровадження ініціативи УКРІНФОРМ з обов'язкового обліку скрапленого газу в резервуарах на АЗС. : Основними завданнями форуму було налагодити комунікацію між чиновниками і бізнесменами, реформувати роздрібний акциз і легалізувати будівництво газових заправок. Частково ці завдання були досягнуті: акциз ліквідували, чиновники дізналися про проблематику убогих будівельних норм.
Ми поки самі не імпортуємо скраплений газ, але поставляємо ресурс нашим клієнтам, яким ми побудували системи автономного газопостачання. У 2015 році ми почали займатися оптовим продажем скрапленого газу, придбали 2 газовоза і встановили на них каріолізние витратоміри, які дозволяють вести точний облік і віддалений online-моніторинг ЗВГ. Реалізували віддалений облік скрапленого газу на автоцистернах. Великими продажами зрідженого газу похвалитися ми не можемо. Поки що.
![АНДРІЙ ДОРОФЄЄВ: БУДІВНИЦТВО СКЛАДІВ ЗБЕРІГАННЯ ЗВГ - КЛЮЧОВИЙ НАПРЯМОК УКРАВТОНОМГАЗ НА 2018 Р](/sites/default/files/inline-images/Screenshot_14_0.png)
У той же час ми активно шукаємо ділянки для наших інвесторів, розробляємо проектну документацію, будуємо і здаємо в експлуатацію АГЗП. На LPG Ukraine 2017 я поділюся досвідом в цьому напрямку.
У нас є невелика виробнича база, де ми виготовляємо газові модулі, але цей напрямок не є для нас пріоритетним. Демонтажі нелегальних АГЗП в цьому році внесли серйозну коректування на ринок газового обладнання. У минулому році АГЗП продавалися, як гарячі пиріжки, і не тільки у нас. : Всі напрямки розвивати дуже важко - губляться пріоритети. Свої газові заправки ми не будуємо, оскільки законно ввести їх в експлуатацію в Україні нереально. Наша система узгодження з контролюючими органами ставить бізнесмена в глухий кут або вимагає космічних вкладень.
Ну і зовсім здивував ваш недавно реалізований проект LPG-CAR. На чому він заробляє?
LPG-CAR - це соціальний проект для автомобілістів. Він покликаний допомогти водіям об'єднатися і реалізувати свої права на якісне обслуговування на АГЗС. Наприклад, на АГЗС водія заправили на 5 л більше, ніж обсяг його балона, а поскаржитися нікому і, в общем-то, часу немає. Водій може залишити відгук на сторінці станції, прикріпити фото чека і паспорта на балон. Ці повідомлення будуть моніторити громадські організації із захисту прав споживачів і реагувати на порушення. Ми хочемо, щоб водії самі визнали LPG-CAR ревізором автогазовий ринку. Власникам газових заправок ми пропонуємо безкоштовно рекламувати свій бренд, оновлювати ціни на своїх газових заправках і підвищувати лояльність водіїв. Ми місяць тому запустили цей проект і у нас вже більше 1 000 передплатників.
![LPG CAR](/sites/default/files/inline-images/Screenshot_9_4.png)
Заробіток? Та ні його. Навпаки - платимо за рекламу. LPG-CAR - це моє хобі і реалізація знань інтернет-маркетингу. Ми відкриті до переговорів і в пошуках партнерів для запуску спільних маркетингових акцій.
Розмовляв Артем Куюн
Офіційне інтерв'ю на сайті enkorr читайте тут
Як скраплений газ пропан-бутан допоможе Україні подолати газову кризу, чому пропан-бутан - це вигідна альтернатива природному газу, що таке SNG-система - відповіді на ці питання дивіться в інтерв'ю директора УкрАвтономГаз для журналу «OILMARKET».