- 12696
РЕЄСТРАЦІЯ НА ВЕБІНАР :
Запрошуємо вас взяти участь онлайн у важливій події — вебінарі 📢, присвяченому використанню газу пропан-бутану (LPG) для забезпечення енергетичної безпеки підприємств України в умовах воєнних ризиків.
📅
⏰ 10:00
📍 Онлайн
: https://bit.ly/4hW7PCL 15 квітня 2025 р.
🔹 На вебінарі планується обговорення таких питань:
✅
✅ ⚙️ (газогенераторів)
✅ з природного газу на LPG 🛠️
✅ – нова альтернатива для природного газу 🌱 LPG для заміни природного газу 🔄
✅
✅ ♻️
✅ та шляхи його зменшення 📉
✅ від ТОВ 💰 🏡🔥❄️
✅💰
✅ (УАСГ) про стан ринку балонного газу. розкаже про тенденцію та особливості споживання балонного газу, про продажі нових побутових балонів для скрапленого газу та які є державні програми по покупці газових балонів для скрапленого вугливодневого газу та про законодавчі ініціативи УАСГ. можливості фінансування проектів аварійного газопостачання газом LPG та реалізації проектів генерації електроенергії за допомогою газопоршнвих електроустановок для виробництв переробної промисловості - можливе фінансування 50% за рахунок гранту та 50% за рахунок власних коштів.
📞 У разі запитань, звертайтеся:
📲 +38 067 800 79 79
📧 v.chernenko@ukravtonomgaz.ua
👨💼 Черненко Віктор Миколайович
🔥Реалізуйте з УКРАВТОНОМГАЗ енергетичну безпеку вашого бізнесу вже сьогодні !
- Детально про діяльність ТОВ «УКРАВТОНОМГАЗ» - лідера ринку автономного газопостачання LPG читайте на сайті ukravtonomgaz.ua
- Запрошуємо до нашого Телеграм каналу @Ukravtonomgaz
Наша держава опинилася на порозі надзвичайного стану в енергетиці через припинення транзиту природного газу та постійними ракетними обстрілами критично важливої енергетичної та газової інфраструктури України. В умовах повномасштабного збройного вторгнення росії існує ризик обмеження поставок та відключень електроенергії та природного газу.
ТОВ «УКРАВТОНОМГАЗ», як лідер ринку аварійного газопостачання, отримує велику кількість звернень підприємств важкої, легкої, харчової промисловості, підприємств комунальної енергетики, ТЕЦ та представників агросектору з проханням допомогти з вирішенням проблеми доступу до скрапленого газу пропан-бутану (LPG) на рівні з споживачами Європейського Союзу. Такі резервні системи газопостачання LPG широко підтримуються урядами багатьох країн Європи для диверсифікації ризиків з постачанням природного газу.
Скраплений вуглеводневий газ (СВГ) пропан-бутан - є прямою альтернативою природного газу та стратегічним паливом для підприємств з потребою в стабільній тепловій та електричній потужності для аварійного газопостачання зерносушарок, парових котлів, промислових печей, комунальних котелень, газопоршневих електрогенераторів тощо. Скраплений газ пропан-бутан є ефективним замінником природного газу та більш екологічним видом палива в порівнянні з вугіллям та дизельним паливом. Підприємства, які мають доступ до природного газу, наразі впроваджують системи аварійно-резервного газопостачання пропан-бутаном для систем опалення і забезпечення технологічних процесів.
В Європейському Союзі питання енергонезалежності вирішують за допомогою альтернативного виду палива LPG та SNG (суміш газу пропану та повітря). LPG дешевший за природний газ за рахунок відсутності акцизного податку в ціні палива пропан-бутану, який використовується для систем опалення, генерації теплової та електричної енергії, забезпечення технологічних процесів у виробництві. На жаль, в Україні газ LPG, який використовується для опалення (газгольдерів), найдорожчий в Європі через найбільшу ставку акцизного податку в Україні, що включений в ціну газу для кінцевого споживача.
Українські підприємства-експортери не можуть конкурувати на глобальному ринку через занадто високу ціну на альтернативний вид палива - пропан-бутан. Особливо в скрутному становищі опиняться енергоємні підприємства, які не можуть в своїх технологічних процесах замінити природний газ на інші види палива (біомаса, дизпаливо, тощо).
В 2024 році був прийнятий Закон “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації положень актів права Європейського Союзу щодо акцизного податку” від 29.05.2024 № 11256-2, який забезпечив підвищення акцизного податку на бензин, дизель і скраплений газ. Законом, зокрема, встановлено нові розміри ставок акцизного податку на пальне з огляду на їх мінімальний рівень передбачений Директивою № 2003/96/ЄС, які набирають чинності з 01.01.2028.
Згідно Закону № 11256-2, на основні види пального впроваджуются ставки акцизного податку з поступовим збільшенням протягом 5 років: на бензини - 359 євро за 1000 л, на дизельне пальне – 330 євро за 1000 л, на скраплений газ – 277 євро за 1000 літрів (522 євро за 1000 кг). Так, дійсно в Європейському союзі мінімальні акцизні ставки на бензин та дизельне паливо відповідають Директиві № 2003/96/ЄС, але в той же час діє мінімальна акцизна ставка на екологічний скраплений газ LPG -в 4 рази нижче - 70 євро за 1000 літрів і застосовується тільки на LPG для автогазозаправних станцій (автогаз).
В Європейському Союзі споживачі LPG, який використовується споживачами для систем опалення, генерації теплової та електричної енергії, технологічних процесів має ставку акцизного податку 0 (нуль). Тому ТОВ «УКРАВТОНОМГАЗ» ініціює створення робочої групи з відшкодування/скасування акцизного податку на скраплений газ LPG, що споживається системами опалення, генерації теплової та електричної енергії, для забезпечення технологічних процесів.
Підставою для нульового акцизного податку на СВГ є:
1. План імплементації Директиви 2003/96/Європейського Союзу, згідно з яким акциз на скраплений газ пропан-бутан для систем опалення і генерації електроенергії становить 0 (нуль) євро («Table C. — Minimum levels of taxation applicable to heating fuels and electricity»). Відсутність акцизного податку на LPG (СВГ) обумовлена дотриманням умов ЄС щодо зменшення викидів вуглекислого газу та попередження зміни клімату в рамках Третього Енергопакету ЄС.
2. Постанова КМУ № 293 від 09.07.2014 року «Про стимулювання заміщення природного газу у сфері теплопостачання», яким передбачено максимальне використання альтернативних видів палива.
3. Проєкту Енергетичної стратегії України до 2035 р. Відповідно до розділу 3.1. “Реформування енергетичного сектору” якого, необхідно створити умови та розвинути відповідну інфраструктуру для подальшого поширення використання СВГ. А також реалізувати оцінку і обґрунтування створення запасів СВГ як одного із видів резервного палива для економіки України.
Наприклад, Польща здобула газову незалежність від росії не тільки за рахунок скрапленого природного газу (LNG), але й за рахунок скрапленого вуглеводневого газу (LPG). В Польщі нараховується більше 150 000 газгольдерів (ємності для скрапленого газу об'ємом від 2500 л. до 100 000 л), а системи газопостачання LPG підпадають під Державну програму «Чисте повітря», за якою малозабезпечені власники домогосподарств до 2029 р. можуть отримати безповоротну субсидію до 53 000 злотих (550 000 грн).
Європейські держави диверсифікують постачання природного газу за рахунок державних програм підтримки альтернативного газу LPG (пропан-бутану). Для заміщення 1 млрд. куб. м. природного газу на рік необхідно близько 80-100 млн. Євро інвестицій у будівництво аварійно-резервної системи газопостачання на основі Синтетичного Натурального Газу (SNG) - суміші газу пропану та повітря. Впродовж 2021-2022 року, під час кризи на ринку природного газу та зростання його ціни до 80 грн за 1 м.куб., велика кількість промислових підприємств не зупинила свою роботу саме завдяки наявності систем аварійно-резервного газопостачання пропан-бутаном та технічній підтримці компанії ТОВ «УКРАВТОНОМГАЗ». В 2021-2022 роках термін окупності резервної системи газопостачання LPG і SNG був від 10 до 90 днів роботи підприємства в залежності від кількості споживання природного газу та конфігурації обладнання.
Керуючись вищезазначеним, пропонуємо ініціювати розробку Законопроекту по гармонізації акцизної політики згідно Директиви № 2003/96/ЄС з описом механізму впровадження нульового акцизного податку на скраплений вуглеводневий газ (СВГ) пропан-бутан, та провести обговорення даного питання з представниками бізнесу, профільних асоціацій та інших центральних органів виконавчої влади у межах їх повноважень. Створення Законопроекту дозволить вирішити питання диверсифікації поставок природного газу, дозволить залучити інвестиції в економіку та створити робочі місця в Україні.

