Що таке біо-ЗВГ (біо- LPG, біо-пропан)?

30 червня, 10:54

Біо-LPG відрізняється від звичайного LPG лише способом виробництва - хімічно це та ж речовина. Традиційний зріджений нафтовий газ виробляється в результаті процесів переробки або під час виробництва природного газу.

Бio-пропан виготовляється з двох видів сировини. В даний час близько 60% біо-ЗВГ виробляється в результаті переробки відходів і різних видів шламу, а 40% отримують з рослинних олій, отриманих з таких рослин:

  • соя,
  • ріпак,
  • гвінейська олія, відома як пальмова олія,
  • лушпиння насіння,
  • проносна ятрофа (олія непридатна для вживання в їжу).

 

Співвідношення джерел виробництва LPG
Співвідношення джерел виробництва LPG

Серед сировини, що використовується у виробництві біо-пропану, аналітики згадують, серед іншого, кукурудзу, цукровий тростник і гліцерин. У 2007 році команда доктора Крістіана Хультеберга (Biofuel Solution зі Швеції) розпочала роботу над використанням гліцерину, основного побічного продукту у виробництві біопалива, для отримання біо-LPG. Проект під назвою Green LPG був підтриманий Європейською організацією зрідженого газу (AEGPL), а також Шведським газотехнічним центром. Вчені завершили етап підтвердження концепції, який призвів до виробництва невеликої кількості біологічного зрідженого нафтового газу, для підтвердження результатів.

Біо-пропан використовується в тій же сфері, що і звичайний LPG, тобто для заправки автомобілів, у житловому будівництві та промисловості (бізнесі). Якщо припустити, що буде використовуватися 100% біо-ЗВГ, можна знизити викиди CO2 на 80%. У випадку суміші 60/40 (60% - звичайний LPG, 40% - біо-LPG) досягається зниження викидів CO2 на 32%.

Бio-пропан відповідає загальноєвропейським тенденціям збільшення частки відновлюваних джерел у виробництві енергії в економіці. Його використання відповідає наступним документам ЄС:

  • - Директива ЄС щодо відновлюваної енергії (2009/28 / EC) – до 2020 року щонайменше 20% енергії має надходити з відновлюваних джерел. Крім того, у всіх країнах ЄС щонайменше 10% палива в транспортному секторі має надходити з відновлюваних джерел енергії.
  • - Біла книга ЄС 2011 – використання транспортних засобів на звичайному паливі має бути припинено до 2050 року.
  • - Ціль щодо викидів СО2 в автопарку (2021 р.) - скорочення викидів вуглекислого газу з 130г/СО2/км до 95г/СО2/км,
  • - Енергетична стратегія 2050 – скорочення викидів парникових газів на 40% до 2030 року та на 60% до 2040 року (порівняно з рівнем 1990 року).

У Роттердамі було створено перший у світі завод біо-LPG, яким керує фінська компанія Neste. Виробництво біозрідженого нафтового газу мало початися в кінці 2016 року. SHV Energy відповідала за розміщення палива на ринку та ексклюзивне поширення. Виробнича потужність фабрики оцінюється приблизно в 40 тисяч тонн на рік.

Не тільки Нідерланди виявили інтерес до біозрідженого нафтового газу. Міністерство транспорту Великобританії включило біозріджений нафтовий газ до своєї програми використання відновлюваного палива для транспортного сектора. SHV Energy також провела переговори з законодавцями та бізнес-замовниками в Німеччині, Франції, Ірландії, Скандинавії та інших країнах Бенілюксу.

Установка на НПЗ Neste з виробництва дизельного палива NExBT (паливо на основі рослинних відходів та тваринних жирів) (Фото Neste)
Установка на НПЗ Neste з виробництва дизельного палива NExBT (паливо на основі рослинних відходів та тваринних жирів) (Фото Neste)

Біо-пропан і, таким чином, один із компонентів біосуміші зрідженого нафтового газу був предметом дослідження, підготовленого для Всесвітньої організації зі скрапленого газу. Біо-пропан може бути одержаний як цільовий продукт, а також при виробництві інших речовин (побічний продукт). На практиці він може містити невелику кількість бутану (або ізобутану) та інших легких вуглеводнів. Отримання біо-пропану може відбуватися під час хімічних або термічних процесів. Єдиним широко використовуваним комерційно застосовуваним способом його виробництва є так зване відновлюване дизельне паливо на основі гідрогенізації (HDRD) завдяки Neste Oil і двом американським компаніям — Dynamic Fuels і ConocoPhillips. Бразильський Petrobras також використовує подібний метод (у ньому використовуються суміші з рослинними оліями), але кінцевий продукт не є чистим біо-LPG.

Компанії, що використовують метод HDRD, визнають, що він пов'язаний із скороченням викидів парникових газів приблизно на 40% порівняно із традиційними видами палива. Варто, однак, додати, що однозначно визначити вплив виробництва біологічно зрідженого на природне середовище не зовсім можливо через те, що компанії все ще прагнуть оптимізувати виробничий процес . Потенційні економічні та екологічні відмінності можуть виникати через кількість енергії, необхідної для виробництва біо-пропану, а також через біомасу, яка використовується для виробництва. Найбільшою перешкодою для розширення ринку біо-LPG є вартість його виробництва. Біопаливні заводи є чутливими до коливань цін на сировину, витрат на будівництво та експлуатацію, а також до розміру можливих державних субсидій.

Заводи Neste Oil визнають, що виробництво біопалива вигідне лише за наявності субсидій. Без них для перетину точки беззбитковості необхідна ціна сирої нафти 140 доларів за барель. Підсумовуючи, можна сказати, що вартість виробництва біогазу методом HDRD вища, ніж у традиційних видів палива, а також у біопалива першого покоління (попередні методи виробництва).

У зв'язку з тим, що з технічної точки зору біо-пропан ідентичний пропану, що отримується, наприклад, при переробці сирої нафти, немає ринкових протипоказань для його використання у всіх сферах застосування, призначених для звичайного LPG. Немає необхідності змінювати системи зберігання, транспортування, розливу, розподілу та адаптувати їх до біо-ЗВГ.

Аналітики передбачають, що коли біо-LPG стане широко доступним на ринку, він стане додатковим продуктом до звичайного зрідженого газу. Біо-ЗВГ може позиціонуватися на ринку або як екологічно чисте джерело енергії, що продається окремо, або як частина суміші з традиційним LPG. Другий варіант є більш розумним з погляду економічної рентабельності - відпадає необхідність придбання окремих резервуарів для зберігання LPG та біо-пропану. З іншого боку, варто мати на увазі можливість того, що національні законодавці прагнутимуть переконати виробників біо-LPG зберігати його окремо, щоб довести, що вони підтримують «зелену» енергію — аналогічно у випадку з етанолом та біодизелем.

У всьому світі ведуться інтенсивні науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи з пошуку нових методів виробництва біопалива (не лише біозрідженого нафтового газу) та модифікації існуючих. Рівень розвитку цієї роботи, звісно, дуже різний.

Тягач Volvo VNL із двигуном DME. Бак DME, видимий на стрінгери, є продуктом компанії STAKO із Słupska
Тягач Volvo VNL із двигуном DME. Бак DME, видимий на стрінгери, є продуктом компанії STAKO із Słupska (Фото Volvo)

Однією із найцікавіших технологій є виробництво ДМЕ, тобто, диметилового біоефіру - газу, схожого на пропан. ДМЕ може бути як цільовим, так і проміжним продуктом виробництва біо-пропану. Його одержують переважно шляхом дегідратації метанолу. Щорічно у світі виробляється близько 5 мільйонів тонн ДМЕ.

В якості сировини для виробництва використовуються біомаса, відходи, деревина, сільськогосподарська продукція, види палива, такі як газ і вугілля. Лідером із отримання ДМЕ з вугілля на даний час є Китай, який у 2015 р. виробив близько 14 млн. тонн ДМЕ.

ДМЕ можна змішувати з LPG у пропорції 20% для побутових цілей (опалення та приготування їжі) та 25% - 30% для транспортних цілей.

У Китаї та Південній Кореї такі суміші вже продаються на ринку. Однак є технічні проблеми – суміші такого типу можуть викликати негативні реакції з гумовими деталями, як і ПВХ. Однак, на думку фахівців, переваги диметилового біоефіру - газу є незаперечними. Він чистий, безбарвний, легко розріджується за помірного тиску (75 фунтів на квадратний дюйм) і ідеально підходить для транспортування.

Всі ці особливості роблять його альтернативою дизелю (він веде себе як дизель та має аналогічну енергетичну цінність). Для використання DME у дизельних двигунах необхідні лише незначні технічні доробки. Концерн Volvo виявив інтерес до палива, протестувавши вантажівки з двигунами DME.

Розмови про DME ведуться вже кілька років, але переломним можна вважати 2014 рік. У лютому ASTM International, всесвітньо відома організація, що встановлює технічні стандарти, визнала ДМЕ паливом. У серпні Oberon Fuels (виробник ДМЕ) отримала схвалення Агентства з охорони навколишнього середовища США на включення диметилового біоефіру - газу до стандартів для відновлюваних видів палива.

Біо-зріджений нафтовий газ може стати цікавим альтернативним паливом у найближчому майбутньому. Той факт, що відходи використовуються при його виробництві у різних формах, є частиною концепції сталого розвитку. Найближчими роками Європейський Союз прагнутиме поступового скорочення викидів вуглекислого газу в усіх секторах економіки, зокрема в автомобільній промисловості. Бio-LPG є відповіддю на плани ЄС.

Витрати виробництва можуть бути перешкодою щодо його комерційного використання. Однак, за відповідного рівня субсидування з боку країн-членів ЄС, його виробництво може бути рентабельним, як готовий продукт у вигляді бio-LPG за привабливою ціною для жителів середнього класу Європи.

 

Джерело: https://gazeo.pl/informacje/wiadomosci/Co-to-jest-bio-LPG,wiadomosc,9781.html

Сьогодні дуже актуальним є інтерв'ю від 29.09.2021 року директора стратегічного розвитку ТОВ "УКРАВТОНОМГАЗ" Дорофеєва Андрія Сергійовича надане паливному інтернет-ресурсу ENKORR про вартість 1 Гкал та окупність об‘єктів автономного газопостачання. "Опалення на LPG: шанс замислитися знову" На 2022 рік цифри дещо відрізняються, а от термін окупності систем автономного газопостачання зменшується.

Посилання на інтерв’ю: https://enkorr.ua/uk/columns/_otoplenie_na_lpg_shans_zadumatsya_snova/248026

 

 

Щоб проаналізувати та порівняти витрати на різні види палива для підприємства вам достатньо відвідати наш КАЛЬКУЛЯТОР ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ. На калькуляторі ви можете змінювати потужність пальників (кВт*годину, ккал*годину) та ціни на енергоносії (пропан-бутан, природний газ, дизильне пальне, пелета).

Посилання на калькулятор: https://ukravtonomgaz.ua/calc/busines-heating

 

 

УКРАВТОНОМГАЗ В ЦИФРАХ
12
років
Успішної роботи
650
об’єктів
Змонтованих під ключ
80 000
куб.м
Сумарний об’єм газгольдерів
190 000
тонн
Створений ринок LPG в рік
НАМ ДОВІРЯЮТЬ
Віртуальний 3d тур об'єктів газопостачання
Натисніть play та подорожуйте самостійно
НОВИНИ
13 лютого, 17:39
80
«Зернові технології» – міжнародна агропромислова виставка, яка посідає головне місце серед спеціалізованих виставкових заходів України та спрямована…
24 січня, 17:31
153
Запрошуємо всіх відвідати стенд ТОВ УКРАВТОНОМГАЗ на міжнародній виставці ЗЕРНОВІ ТЕХНОЛОГІЇ 2024. Дана подія відбудеться 14 – 16 лютого 2024 в…
24 серпня, 9:49
129
Компанія УКРАВТОНОМГАЗ щиро вітає всіх з найважливішим святом для кожного українця -з Днем Незалежності України!      Ціна нашої свободи набула…
07 серпня, 10:47
1,027
Директор компанії ТОВ "Укравтономгаз" Черненко Віктор Миколайович розповідає про перевагу використання газових електрогенераторів на метані та пропан…
19 липня, 11:12
539
Все більше підприємств обирають пропан (LPG)  як альтернативу природному газу через нестабільність цін та загрозу відключень трубопровідного газу…
03 червня, 10:24
191
В ЄС пропонується та планується зменшення ставки податку на додану вартість (ПДВ) на скраплений вуглеводневий газ (LPG) до 5%. В Країнах…
10 травня, 17:17
228
BioLPG — це пропан, який виробляється з відновлюваної сировини, таких як рослинні відходи; його також називають відновлюваним пропаном і біопропаном…
07 травня, 20:07
393
Світова LPG Асоціація (WLPGA) підготувала презентацію про переваги використання синтетичного натурального газу (SNG) і звернулася до всіх учасників…
03 квітня, 18:15
139
30 березня 2023р. Європейською радою було прийнято постанову, яка продовжує строком на 1 рік добровільну мету держав, що входять до Європейського…
28 березня, 20:59
98
23 березня 2023 року Компанія ТОВ «Укравтономгаз» прийняла участь у  третій конференції циклу «Бізнес-трансформації на агроринку».   Конференція…
17 березня, 11:35
227
Шановні партнери!   Запрошуємо Вас відвідати конференцію БІЗНЕС-ТРАНСФОРМАЦІЇ НА АГРОРИНКУ   ЕНЕРГОНЕЗАЛЕЖНІСТЬ: НОВІ РИНКИ,  ІНВЕСТИЦІЇ.  Захід…
15 вересня, 18:18
4,103
В жовтні LPG збереже вартісну різницю 1 Гігакалорії в 2 рази з природним газом для промисловості. З початку вересня 2022 року оптові ціни на…
-
БЕЗКОШТОВНА ГАЗИФІКАЦІЯ
Обмеженій кількості клієнтів наша компанія надає обладнання і монтаж автономного газопостачання безкоштовно на умовах наших поставок газу. Якщо Ви хочете отримати комерційну пропозицію на монтаж автономного газопостачання, заповніть форму нижче.